Načítací obrazovka

Inspirace

Během týdne se k tvorbě Sollertie dostanu jen málo, takže si plánuji co má cenu dělat a co už je na delší dobu. Měl jsem asi hodinku nebo dvě a tak jsem si říkal, že bych mohl např. vyrobit nějakou zajímavou načítací obrazovku.
Procházel jsem všemožné hry a přemýšlel, co by se tak hodilo k Sollertii. S jistotou jsem věděl, že nepotřebuji nic moc animovaného, v podstatě by stačil statický obrázek, nějaký hint, který by vysvětloval principy hry a nějaké blikátko nebo točítko, podle kterého byste poznali, že se hra načítá.

Vyšel jsem tedy z mé oblíbené hry Zaklínač 3. Tam jsou načítací obrazovky dělané jako pomalu se pohybující obrázky scenérií světa, s nějakým malým hintem a točícím se hadem, jenž si žere ocas.




Dále jsem si říkal, že by to chtělo něco více abstraktního. Něco kresleného například. Vzpomněl jsem si na hru DeadLight, kde byly načítací obrazovky digitálně malované. Většinou byla na obrázku nějaká věc, např. kanystry, rozbité kolo, telefonní budka nebo třeba svítilna s nožem.


Pochopitelně nejsem schopen vyrobit tak kvalitní obrázek (nebo alespoň v tuto chvíli). Ale ta idea se mi moc líbila.

Reálný obrázek

Takže jsem věděl co chci zhruba dělat, teď bylo na řadě vymyslet co na obrázku bude. Ikonický by mohl být např. kostel sv. Vavřince ve Stupni (o kterém jsem mluvil v jednom starším článku), ve kterém se část hry bude odehrávat. Ok, zeptal jsem se tedy pana Googla a našel.


Pak jsem si různě hrál s kontrastem, jasem, barvami, různými druhy štětců (musím se přiznat, že jsem si hlupák nezaznamenal postup, takže až budu dělat další, budu muset postup objevovat znovu) až z toho vzniklo něco, co už se mi líbilo a nevadilo mi na to koukat delší dobu.

Výsledek

A takhle to nějak vypadá (kostel je cca do půlky pod sněhem)...





Ještě jsem tedy přemýšlel, že bych mohl do obrázku přidat nějakou animaci, třeba padající sníh ve stejném stylu, ve kterém je obrázek. Ale to zas až jindy...

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Soft-particles a dynamicke osvetleni

Tenkrát na Plzeňsku aneb mapa světa