A zase ta Zoja aneb už se nám tu rýsuje první level

Už je to dlouho

Od posledního příspěvku uplynulo skoro půl roku, takže bylo načase, abych opět něco sepsal. Je pravdou, že jsem měl tento půl rok nějakou tvůrčí krizi a na Sollertii jsem pracoval jen sporadicky. Především jsem se věnoval rodině, práci, vývoji enginu a také jsem trochu pracoval na jiné hře (Zpěvy Nyrthu). Nyní jsem se plně vrátil k Sollertii, tak snad mi práce půjde od ruky.

Hlavní postava

Někdy v prosinci jsem si sedl k tabletu a říkal jsem si, že musím hlavní postavu nějak finalizovat a tak jsem začal usilovně pracovat. Snažil jsem se použít co nejvíce reálných referencí a zároveň udělat postavu zajímavou. Tak snad se bude líbit i vám.


Design levelu

Rovněž jsem začal designovat mapu prvního "levelu". Asi to nebudu déle okecávat, sami se podívejte.


Do obrázku jsem přimíchal mapu z katastru nemovitostí, takže si můžete všimnout, kde přibližně budou z poloviny zasněžené budovy. Kostel jsem pochopitelně vypíchl.

Mám toho k této mapě spoustu co říci, ale to bych vám prozrazoval příliš mnoho z příběhu a hru byste si pak užili mnohem méně.

Impact winter

Ještě bych ke konci okomentoval hru Impact Winter, která nedávno vyšla. Tato hra byla v podstatě důvodem, proč jsem na Sollertii pozastavil vývoj. Zdála se až příliš podobná mé vizi o Sollertii.
Takže jsem si jí chvilku zahrál. Na počítači, kde si zahraji s klidem Zaklínače 3, mi Impact Winter běžel asi na 11 snímků za sekundu, ovládání na klávesnici je nejhorší, které jsem kdy v životě viděl a ve výsledku se toho moc ve hře neděje. Zkrátka je to nuda.
Atmosféra prostředí je až moc hustá, že jsem skoro neviděl na hl. postavu a tento problém se zhoršuje v noci. Dalé mi vadilo, že ostatní postavy si bez mého komandování ani nedojdou na záchod. Neustále jsem musel běhat tam a zpátky a v podstatě jsem jenom hledal další věci, které jsem se neustále pokoušel nacpat do batohu. Prostě nudaaaaaaa!

Takže rozhodně počítejte s tím, že stejné chyby neudělám v Sollertii.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Soft-particles a dynamicke osvetleni

Tenkrát na Plzeňsku aneb mapa světa