Ve hře budete čas od času vídat následující logo hry.
Obrázek, který vidíte je pořízený přímo ze hry. Použil jsem ho jako dočasnou nahrávací obrazovkou a pravděpodobně bude sloužit jako nahrávací obrazovka pro hlavní menu.
Soft-particles a dynamicke osvetleni Konečně jsem se dostal k nějakému updatu Sollertie. Přidal jsem do hry soft-particly, takže by se mohla opět vizuální podoba hry zlepšit. Jak to teď vypadá se můžete podívat na následujícím obrázku. Efekt se dá pochopitelně vypnout, stejně jako všechny ostatní grafické featury. Dále jsem konečně přidal podporu "dynamického osvětlení". Není to osvětlení v pravém slova smyslu. Do textury si vyrenderuji z pohledu shora světelné plochy (např. otexturované quady) a pak tuto texturu promítnu na svět. Stejnou věc udělám s dynamickými stíny. Aby to vše fungovalo, bylo třeba přepracovat osvětlovací model (objektů scény i entit). Pomalu se už konečně dostávám k tomu novému levelu. Problém je, že téměř celý den strávím v práci a doma na mě čeká manželka a syn, takže se to už moc stihnout nedá. Ale víkendy mám stále relativně volné a v práci občas také něco udělám... tak držte pěsti...
Tenkrát na Plzeňsku aneb mapa světa Pokračuji v práci na Sollertii a když jsem začal designovat svět, uvědomil jsem si, že vymýšlet herní prostředí jen tak z hlavy, je celkem těžké. Rozhodně pro jednoho člověka... Řekl jsem si, že musím najít tedy nějakou reálnou lokaci, do které bych příběh Sollertie zasadil. Hra by měla být situována na ostrovy v post-apokalyptické budoucnosti. No a protože je to budoucnost, mohu klidně nechat zaplavit Českou Republiku. Proč by ne... Mou oblíbenou lokací je okolí Břas v plzeňském kraji. Budu tam brzy bydlet, takže volba byla jasná. Říkal jsem si, že by herní svět mohl obsahovat několik vesnic (ne vždy osídlených a ne vždy v dobrém stavu) a menší město. A to je přesně ten prostor na Břasích... Našel jsem si tedy několik map Břas a blízkého okolí a začal vymezovat oblasti ostrovů. Snažil jsem se pochopitelně držet pokud možno co nejvíce vrstevnic, samozřejmě pro potřeby hry jsem si výsledek trochu upravil. S výsledkem jsem dost s
Komentáře
Okomentovat